Inteligentní síťové propojení vašich vrat
Firma EFAFLEX nabízí řešení IoT pro inteligentní síťově propojená vrata s využitím EFA-SmartConnect®. Bezplatná, uživatelsky přívětivá aplikace umožňuje centrální monitorování a přehledně a v reálném čase zobrazuje stav všech vrat. Podle principu „Diagnostika – servis – údržba“ lze včas zabránit poruchám a předem naplánovat údržbu, což nejen minimalizuje prostoje, ale také snižuje provozní náklady.
Detaily
Velmi efektivně funguje EFA-SmartConnect® i v případě poruchy: Pomocí aplikace můžete zprávy odesílat přímo do EFAFLEX. Díky rychlým dobám přenosu stačí pro komunikace se servisními techniky firmy EFAFLEX jedno kliknutí. To zrychluje procesy a snižuje prostoje.
Bezpečnost vašich dat je vždy zaručena. EFA-SmartConnect® ukládá všechny důležité údaje v místní síti. Vy rozhodnete, kdy a které informace budete firmě EFAFLEX posílat. Výměna údajů probíhá pouze prostřednictvím vědomého přenosu dat do servisní služby. Díky modernímu „end-to-end“ šifrování zůstávají všechny informace bezpečné a důvěrné.
Modul EFA SmartConnect® se na přání instaluje do řídicí jednotky vrat. Tento modul trvale odesílá zprávy o stavu všech vrat do aplikace a umožňuje tak přímý přenos poruchových stavů nebo vámi schválených servisních příkazů do firmy EFAFLEX.
Často kladené otázky o EFA-SmartConnect® / FAQ
Vrata s aktivovaným modulem EFA SmartConnect® se dodávají v režimu “WLAN router”. Dodaný QR kód obsahuje přístupové údaje pro tuto síť ve stavu dodávky.
Nejprve obdržíte potvrzovací e-mail na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli při podání žádosti. Dále bude žádost přenesena do našeho systému. Poté vás bude kontaktovat pracovník na základě zadaných kontaktních údajů.
Aplikace EFA-SmartConnect® je v současné době k dispozici ke stažení zdarma. Samotná aplikace je rovněž zdarma. Pokud jsou data přenášena prostřednictvím mobilního telefonu, mohou být účtovány další poplatky v závislosti na poskytovateli a smlouvě s mobilním operátorem.
Pokud jste ztratili kód QR s přístupovými údaji ve stavu doručení, použijte režim obnovení k navázání spojení s vraty. Tento postup najdete v nabídce nápovědy aplikace. Poté nakonfigurujte vrata jako směrovač WLAN a přiřaďte nové přihlašovací údaje. Nakonec se pomocí smartphonu přepněte na nově nakonfigurovanou síť Wi-Fi.
Je možné, že vaše současná síť WLAN vám neposkytuje internet (např. pokud jste připojeni k síti Tor v režimu routeru). Můžete zkusit odeslat žádost o podporu prostřednictvím mobilního rádia tak, že po vytvoření žádosti o podporu deaktivujete síť WLAN svého smartphonu. Požadavky na podporu, které ještě nebyly odeslány, si můžete kdykoli prohlédnout prostřednictvím nabídky aplikace na stránce “Požadavky na podporu” a můžete se pokusit požadavek odeslat znovu.
Službu EFA-SmartConnect® bohužel nelze používat prostřednictvím sítě VPN. Důvodem je, že v přehledu vrat jsou uvedena pouze vrata, která jsou detekována prostřednictvím vícesměrového vysílání. Pakety multicast bohužel nelze přenášet přes VPN.
Aby se v přehledu vrat zobrazila všechna vrata, musí být všechna vrata ve stejné síti se smartphonem EFA SmartConnect®. Další informace o integraci vrat do sítě naleznete také v části “Začínáme”.
Pokud jsou vrata ve stejné síti, ale přesto se nezobrazují, zkontrolujte, zda vaše síť splňuje požadavky pro použití EFA-SmartConnect®.
- Technologie: Ethernet nebo WiFi (802.11 b/g/n, 2,4 GHz)
- Metoda šifrování: WPA2-PSK nebo WPA3-SAE (osobní)
- Síťovým zařízením musí být umožněna vzájemná komunikace (často zakázáno pro sítě hostů):
* UDP multicast, konfigurovatelný port (výchozí nastavení: 61344).
* Port TCP: 1547
Vrata mohou vytvořit vlastní síť v režimu “WLAN router” nebo se připojit k existující síti v režimu “účastník sítě”.
V tomto režimu vytváří hardware SmartConnect® vlastní síť WLAN. Můžete si libovolně zvolit název sítě a heslo. Další informace o aktivaci režimu routeru naleznete v části “Začínáme”.
Funkce v režimu směrovače WLAN:
- Vytváří místní síť WLAN bez internetu
- Dosah sítě je omezen na dosah vrata WLAN.
- Omezený počet účastníků sítě (maximálně 10)
- Metoda šifrování: WPA2-PSK
V tomto režimu se vrata připojují ke stávající síti. Touto sítí může být firemní síť nebo jiná vrata v režimu “WLAN router”. Vrata musí být v dosahu sítě.
Aby byla vrata uvedena v přehledu vrat, musí být ve vratech i v aplikaci nakonfigurována stejná skupina vícesměrového vysílání (IP adresa a port). Pokud jsou vrata rozděleny do různých skupin vícesměrového vysílání, uživatel aplikace uvidí pouze ta vrata, která jsou ve stejné skupině vícesměrového vysílání jako aplikace.
Výchozí nastavení skupiny vícesměrového vysílání je 239.192.69.70:61344.
Změňte konfiguraci skupiny vícesměrového vysílání vrat:
Klikněte na vrata v přehledu vrat → klikněte na ikonu “Konfigurace” na navigačním panelu → aplikace “SmartConnect” → “Skupina vícesměrového vysílání”.
Změňte konfiguraci vícesměrového vysílání v aplikaci:
“Menu aplikace” → “Nastavení” → “Síť” → “Skupina Multicast”.
Ne, zařízení EFA-SmartConnect® nepotřebuje ke svému provozu síť WLAN, která by poskytovala internet. Smartphone potřebuje připojení k internetu pouze k odesílání požadavků na podporu. K tomuto účelu lze pak použít i mobilní data nebo jinou síť WLAN s internetem.
Ne. QR kód obsahuje přístupové údaje WLAN ve stavu doručení. Jakmile dojde ke změně hesla v režimu routeru nebo k přidání vrata do existující sítě, připojení k vratě prostřednictvím QR kódu již není možné. Další informace naleznete také v části “Začínáme”.
Záznam údajů o vybraných vratech (číslo zařízení, sériové číslo, verze softwaru, paměť chyb, výchozí přístupové údaje atd.) Další informace, které jste uvedli při vytváření požadavku na podporu (stav, fotografie, volný text, kontaktní osoba).
Nebudou odesílána hesla WLAN, která jste sami zadali.